Gå til hovedindhold
gode grunde til at din virksomhed skal være på de sociale medier online markedsføring
20 June 2019

5 Grunde til at Din Virksomhed Skal Være Med Til Festen På De Sociale Medier

Der er fest i cyperspace! Men desværre er der stadig en del virksomheder som tænker at hvis de havde profiler på de sociale medier ville det bare tilføje flere opgaver på deres allerede næsten uoverskuelige huskeliste. Og det er på mange måder helt forståeligt. Når det så er sagt, er det stadig værd at tænke på at omkring 77% af alle danskere har minimum én profil på et socialt medie, og lidt over halvdelen af Danmarks befolkning bruger op til flere profiler spredt ud på alle de sociale medier der er tilgængelige. Kort sagt, de virksomheder som der ser på de sociale medier som værende blot endnu en opgave i bunken, kan ende med at gå glip af en fantastisk enestående mulighed for at række ud til deres egen målgruppe.

Selvom at sociale medier ikke nødvendigvis er alfa og omega når det kommer til online markedsføring, kan det alligevel spille en betydelig rolle i jagten på succes.

 

Så Hvordan er det helt nøjagtigt at sociale medier kan hjælpe min virksomhed?

Det som sociale medier kan tilbyde dig, er evnen til at direkte forbinde dig, dine kunder, og dine potentielle kunder. Jo mere du sætter dig ind i hvordan de sociale medier virker og hvordan man bør bruge dem, vil være til din egen og din virksomheds fordel i sidste ende.

 

  1. Få kontakt til din målgruppe
    Prøv at forestil dig at der var en måde hvor du kunne få direkte kontakt til både dine potentielle kunder og nuværende kunder.
    Når det kommer til stykket behøver du ikke at bruge særlig meget fantasi for at kunne forestille dig dette, fordi det er nemlig lige præcis det sociale medier kan tilbyde dig.

    Uanset om din virksomhed er aktiv på sociale medier eller ej, er der en god chance for at dine potentielle kunder søger efter din virksomhed inde på disse medier for at prøve at skabe kontakt. Så det er ret ærgerligt hvis de ender med ikke at kunne finde dig. Denne kontakt er nemlig virkelig vigtig for at kunne skabe et endnu tættere forhold mellem dine kunder og din virksomhed. Og hvis du er flittig til at slå godt indhold op på disse medier og interagere med din målgruppe, vil dine kunder med tiden udvikle en loyalitet til dit brand fordi de føler sig indkluderet og hørt.
     

  2. Forøge Brandbevidsthed
    Med så mange folk på de sociale medier, er det nogle af de mest praktiske kanaler for virksomheder der gerne vil udvide deres rækkevidde til at kunne nå ud til nye potentielle kunder.

    Det kan være at du tænker “Jamen, folk skaber jo kun kontakt til brands de allerede kender.” Men det har faktisk vist sig at over halvdelen af Instagrams brugerbase siger at de tit finder frem til produkter de ikke kendte før imens de bruger platformen. Så det kan helt klart anbefales at promovere på de sociale medier.
     

  3. Skaffe trafik til din hjemmeside
    Opslag og reklamer på de sociale medier er en rigtig effektiv metode til at skaffe trafik på din hjemmeside. Ved at dele godt indhold fra enten din blog eller hjemmeside på dine sociale kanaler er en fantastisk måde at tiltrække læsere med det samme du slår et nyt opslag op.
     

  4. Forbedre Salg
    Uanset hvad det er du sælger, kan sociale medier hjælpe dig med at sælge det. Dine sociale profiler er en vigtig del af din salgstragt - den proces, hvorigennem man følger hvordan en ny kontakt kan blive en kunde i sidste ende.
    Der kommer hele tiden nye brugere til inde på de forskellige sociale platforme, og værktøjerne på disse platforme er også under konstant udvikling. Dette gør at de sociale medier bliver vigtigere og vigtigere for produkt søgninger og e-handel.
     

  5. Promover dit indhold
    At promovere dit indhold på de sociale kanaler er en fantastisk måde at få dit gode og veludtænkte indhold ud foran dine nuværende og potentielle kunder, både for at bevise din ekspertise, men selvfølgelig også med henblik på at kunne udvide din kundekreds.


 

Hvad så nu?

Forhåbentlig har vi overtalt dig til at komme med til festen på de sociale medier, men vi ved godt at det stadig kan være lidt udfordrende at begive sig ud på denne digitale rejse helt alene, uden at der er nogen som helst form for vejledning. Men her hos os i Provi kan vi tilbyde dig professionel vejledning med hvordan du skal bære dig ad inde på de social medier, og følge din virksomheds udvikling løbende imens vi giver gode råd fra sidelinjen.


Hvis dette lyder interessant, skal du være mere end velkommen til at kontakte os over telefonen på 54 86 06 04 eller over mail info@provi.dk, så finder vi den helt rigtige løsning til lige netop dig.