Gå til hovedindhold

Corona-krisen: En webshop kan være din redning

Webshop nu
18 december 2019

Mange mindre og mellemstore virksomheder indser nu, at de er nødt til at optimere deres online aktivitet for at overleve Corona-krisen. Det medfører, at de nu fortryder, at de ikke har en webshop, så de kan opretholde deres salg – og i sidste ende deres virksomhed. Derfor tænker de nu digitalt – og ud af boksen. 
 

Det er ikke en fejl i sig selv. 

Fejlen begår de, når de vurderer, at deres virksomhed kan nøjes med en billig løsning, når de starter med e-handel. 

Mange vurderer fejlagtigt, at de blot kan sælge deres produkter via. Instagram-profiler eller i de velkendte Facebook-groups. Det er dog langt fra den bedste løsning – og vi fortæller gerne hvorfor… 
 

At sælge sine produkter via. en Instagram-profil eller vha. Facebook-groups, er på længere sigt ikke en billig løsning. 

Det er først og fremmest en tidskrævende proces, og de penge du spare (på at bruge en gratis Instagram-profil i stedet for at drive en professionel webshop) er småpenge i forhold til de arbejdstimer du ligger i det – og du må ikke glemme din egen løn. 

Derudover så er der store mængder data, som går til spilde – data, du kunne bruge til at målrette markedsføring, analysere hvad der virker (og ikke virker) og som kan afsløre fordelagtige købsmønstre. 

I øvrige tilfælde oplever mange, at ordre forsvinder, de roder ordrene sammen eller simpelthen glemmer kunder i virvaret – fordi man nemt mister overblikket. 
Sidst men ikke mindst – er din målgruppe så overhovedet en del af Instagrams aktive brugere? Bliver dine kunder, hurtigt nok, en del af din Facebook-gruppe?

Førstnævnte kan være svært at vide uden større og mere omfattende analyser – som der ikke er tid til hvis din virksomhed skal sende produkter afsted nu. Sidstnævnte er et spørgsmål om held (og vi driver ikke virksomhed på held). 


Vi vil gerne slå fast, at en Instagram-profil er et must for størstedelen af virksomheder, uanset størrelse og branche – især i denne krisetid. 

Det er den, fordi platformen giver mulighed for at connecte med forbrugerne, fortælle om hvordan I, som virksomhed, håndterer krisen og dens medfølgende udfordringer, samt vise jeres produkter og services frem. 

Det skal derfor ikke forstås, at Instagram-profilen ikke er et fordelagtigt værktøj – men det er ikke den billige løsning på at opstarte e-handel (ligesom Facebook-groups heller ikke er det). Derimod er vejen frem at starte med e-handel vha. en professionel webshop. 
 

En webshop er altid et godt værktøj… 

& er du ikke overbevist, lister vi gerne 6 grunde til, hvorfor det forholder sig således…

  • En webshop kan designes, så den matcher dine behov – og dit image. 
  • En webshop signalerer troværdighed og professionalisme – til forskel for ’de billige løsninger’. 
  • En webshop bidrager til din visuelle identitet – og gør dig til en stærk spiller på markedet. 
  • En webshop giver dig en stor mængde data – som du kan bruge til at målrette din markedsføring. 
  • En webshop gør det nemt for dine kunder at handle online. 
  • En webshop kan hurtigt opdateres – og har alle dine ordre samlet i ét system. 

 

Skal vi hjælpe dig godt på vej med din e-handel? 

Provi kan nemt og hurtigt få din virksomhed online, med sin helt egen professionelle webshop. 

Vores priser starter fra 30.995,- kr,. og pakken indeholder et skræddersyet design som udarbejdes sammen med dig, så det passer til din virksomhed og dens image. Derudover kan vi oprette et ubegrænset antal af produkter, og systemet indebærer ligeledes lagerstyring, ordrebehandling, ubegrænset antal undersider, et katalog over kunder – og selvfølgelig links til sociale medier. 

Kontakt os i dag på E-mail: man@provi.dk eller pr. Tlf. +45 52112283